Kan jag ställa frågor om mitt barns konto på Boplats?

Får jag som vårdnadshavare ringa in till Boplats och ställa frågor gällande mina barns som inte fyllt 18år om konton?

Kommentarer

  • Hej Stefan, tack för din fråga!

    Vi på Boplats värnar om våra medlemmars säkerhet och integritet. Därför brukar vi inte lämna ut uppgifter som rör enskilt Boplats-konto till någon annan person än kontoinnehavaren.

    För att lämna ut uppgifter till någon annan person än kontoinnehavaren, brukar vi kräva att man visar upp en fullmakt, intyg om godmanskap, eller intyg om förvaltarskap.

    Som vårdnadshavare har du rätt att bestämma om saker som handlar om barnet. Barnet ska vara delaktig i besluten utifrån ålder och mognad. Ibland har en vårdnadshavare inte rätt till information.
    Därför är det bästa om din 17-åring själv kontaktar Boplats om hen har problem med att registrera sig, eller har frågor om sin registrering.

    Läs mer här om att skapa ett konto till 17-åring.
    Elin, Boplats Göteborg