Vad ska jag göra med min gamla lägenhet när jag får en ny lägenhet?

Hej! Min fråga är vad ska händer om min gamla lägenhet som jag hade förstahandskontrakt om jag fick en mindre lägenhet genom boplats, ska jag säga upp min gamla lägenhet i tre månader och betala hyran eller ska jag lämna den på samma tid med den nya lägenhet som ska jag för från boplats mvh Vivian

Kommentarer

  • Hej Vivian, tack för din fråga!

    När du får en ny lägenhet ska du säga upp ditt gamla lägenhetskontrakt. Uppsägningstiden brukar vara tre månader, och du ska betala hyran under uppsägningstiden.

    Du kan alltså inte "byta in" din gamla lägenhet mot en ny på Boplats, utan det är upp till din gamla hyresvärd vad hen ska göra med din gamla lägenhet efter att du har sagt upp den.
    Elin, Boplats Göteborg