Vad innebär "Du är en av flera som är aktuell för lägenheten"

Hej! Vad innebär det med "Du är en av flera som är aktuell för lägenheten " och att jag ska ladda upp dokument. Innebär det att jag står först på kön för kontrakt om dokumententen blir godkända?

Undrar även om det kan gå snabbare än sista datumet för uppladdning eller om bostadsförmedlaren inte kollar på något förens efter deadlinen för uppladning?

Mvh,Oliver

Kommentarer

  • Hej Oliver, tack för din fråga!

    För en del lägenheter har hyresvärden krav som gör att sökande behöver styrka med intyg att de uppfyller kraven. T.ex. inkomstkrav.

    Efter att svarstiden för visning har gått ut, brukar vi be de tre som har längst kötid och har tackat Ja att ladda upp sina intyg. Om du har blivit ombedd att ladda upp intyg, betyder det alltså att du just nu är på plats 1, 2 eller 3.

    Ifall den som är på plats 1 är snabb med att ladda upp sina intyg och förmedlaren kan kontrollera och godkänna dem direkt, så kan kontraktet tilldelas innan deadline för att ladda upp intyg har gått ut.

    Håll koll på dina meddelanden på Mina Sidor, där du löpande kommer att få mer information om hur det går med uthyrningen.
    Elin, Boplats Göteborg