Studentlägenhet

Hej! jag söker ett boende för studier i höst (2022). Pratade med SGS gällande inflyttning redan vid 1 juni för att säkra ett boende innan alla antagningsbesked kommer. om det är så att jag får en lägenhet (via er) men inte kommer in på skolan, hur lång uppsägningstid har jag då på boendet?

Kommentarer

  • Hej Linnéa, tack för din fråga!

    Om du vill söka studentlägenheter på boplats.se, så brukar de ofta ha som villkor att du studerar vid universitet eller högskola. För att kunna få kontrakt på en sådan studentlägenhet behöver du lämna in ett antagningsbesked eller studieintyg som styrker att du uppfyller villkoren.

    För att kunna söka studentlägenheter på boplats.se så behöver du alltså i regel vänta tills du har fått ett antagningsbesked.

    Här kan du läsa mer om studentlägenheter
    Elin, Boplats Göteborg