Har jag möjlighet att få ett hyreskontrakt om jag har uppehållstillstånd?

Hej!

Har jag möjlighet att få ett hyreskontrakt om jag har uppehållstillstånd?

Kommentarer

  • Hej Aina, tack för din fråga!

    Ja, det finns möjlighet att få en lägenhet om du har fått uppehållstillstånd, eftersom du då kan folkbokföra dig hos Skatteverket.

    För att kunna göra ansökan på lägenheterna på boplats.se måste du ha ditt svenska personnummer (eller samordningsnummer) på ditt konto på boplats.se. Kontakta kundtjänst om du behöver hjälp med att lägga in ditt personnummer.
    Elin, Boplats Göteborg