Underkänt ansökan

Om medsökande har mer än 6 st Nej svar kan huvudsökande bli underkänt på grund av det?

Kommentarer

  • Hej Lilja, tack för din fråga!

    Nej-svar och uteblivna svar är personliga. Det är bara den sökande som har Nej-svaren på sitt eget konto som kan bli underkänd p.g.a. för många Nej-svar.

    Du kommer alltså inte att bli underkänd på lägenheter du har sökt om din medsökande har sex Nej-svar (eller fler) på sitt konto. Du kan bara bli underkänd ifall du själv har sex Nej-svar (eller fler) på ditt eget konto.

    Du kan se hur många Nej-svar du har på Mina sidor / Sökta bostäder .
    Elin, Boplats Göteborg