Max fem ansökningar - när kan jag söka andra lägenheter igen?

Så synd att man inte kan ta bort intresseanmälan när visning är påbörjad. Man vill ju gärna gå vidare och söka annat när man ser att det är över 300 personer före i kön. Trist att behöva vänta ut processen, hur lång tid brukar visning ta innan det är klart?

Kommentarer

  • Hej Helena, tack för din fråga!

    Är det begränsningen med att du kan söka max fem lägenheter samtidigt du tänker på? De lägenheter som är i visning påbörjad räknas inte, utan du kan gå vidare och söka andra lägenheter så fort ansökningstiden har stängt. Du måste alltså inte vänta tills visningen är klar innan du kan söka andra lägenheter.

    Det är bara lägenheter som är i "status: Öppen för ansökningar" som räknas in i dina begränsade ansökningar. De lägenheter som har annan status, till exempel "status: Behandlas", "status: Visning påbörjad" eller "status: Kontrakt tilldelat" räknas alltså inte med bland dina fem.

    Du kan se aktuell status för varje lägenhet du har gjort intresseanmälan för på Mina Sidor / Sökta bostäder.

    Här kan du läsa mer om vad olika "status" innebär.

    Här kan du läsa mer om att söka bostad på boplats.se.
    Elin, Boplats Göteborg