Jag ska studera, hur ska jag fylla i min profil?

Hej! Jag ska söka lägenhet för studier och undrar om jag ska välja studiemedel eller arbete eftersom jag inte kommer jobba och inte ha samma inkomst när jag studerar och har lägenheten.

Kommentarer

  • Hej Linnéa, tack för din fråga!

    Ja, om du ska studera och vill söka studentlägenhet ska du fylla i Studier som sysselsättning i din profil på boplats.se.

    För att få skriva kontrakt på en studentlägenhet brukar det vara krav att
    • du är antagen till en utbildning i Göteborg
    • du kan visa ett antagningsbesked eller studieintyg.
    Studentlägenheter är främst till för den som studerar på högskola eller universitet i Göteborg, men ibland kan hyresvärden hyra ut till studerande även på andra utbildningar som YH och gymnasieskola. Du ser vilka villkor som gäller i varje annons.
    Elin, Boplats Göteborg