Börjar snart nytt jobb, vad ska jag skriva för inkomst i min profil?

Hej, min huvudsakliga inkomst är fram till den 23e mars studiebidrag, men från och med 1 april kommer jag ha ett fast heltidsjobb
 Undrar om jag redan nu kan byta jobbet till min huvudsakliga inkomst med tanke på att alla inflyttnings datum jag söker är efter den 1e april?

Kommentarer

  • Hej Felicia, tack för din fråga!

    I "Min profil" fyller du i beräknad sammanlagd årsinkomst före skatt. Du utgår ifrån den inkomst du har just nu och räknar om den till en motsvarande årsinkomst.

    Du kan uppge Arbete, Tjänst (lön) och din blivande inkomst i din profil även om du inte har påbörjat din anställning ännu. Uppge i så fall din nye arbetsgivares telefonnummer.

    När du blir aktuell för en lägenhet brukar hyresvärden göra en kreditupplysning och kan i vissa fall även begära in intyg som styrker dina uppgifter, till exempel arbetsgivarintyg.

    Ett undertecknat anställningsavtal och kontaktuppgifter till din blivande arbetsgivare kan räcka för att styrka att du har uppgett riktiga uppgifter om din årsinkomst, men det är hyresvärdens policy som avgör om de accepterar detta.

    Elin, Boplats Göteborg