Hur fungerar det när jag svarat ja på fler annonser?

Hej!
Jag har varit på en del visningar nu och tackat Ja till ett par lägenheter men jag ligger inte först i kön där och det står Status: Visning avslutad. Jag har dock idag svarat Ja till en lägenhet där jag ligger först i kön, kan jag bli erbjuden kontrakt där då även fast jag tackat ja till lägenheter innan denna?
Erika

Kommentarer

  • Hej Erika, tack för din fråga!

    Vad roligt att du har fått visning på flera lägenheter som du är intresserad av!

    Du kan inte bli erbjuden mer än ett kontrakt samtidigt via Boplats, även om du har svarat Ja till flera lägenheter. När du blir erbjuden ett kontrakt raderas nämligen dina övriga intresseanmälningar.

    Om du har tackat ja till fler än en lägenhet är det den hyresvärd som erbjuder dig ett kontrakt först som avgör vilken lägenhet du får kontrakt på. Därför är det viktigt att du endast tackar ja till de lägenheter som du verkligen vill skriva kontrakt på.

    Det fungerar på samma sätt även om det är samma hyresvärd på båda lägenheterna. Du kan alltså tacka Ja till båda lägenheterna om du vill, men du kommer inte att kunna blir erbjuden mer än ett kontrakt. När du blir erbjuden ett kontrakt raderas nämligen dina övriga intresseanmälningar.
    Elin, Boplats Göteborg