Svar efter visning - när kommer jag veta om lägenheten tilldelades någon annan före mig?

Hej
Jag har tackat ja efter en visning. Jag var 4e i listan med de som anmälde intresse till lägenheten men såklart kan jag inte veta hur många som tackade ja före mig
När kommer jag veta om/när lägenheten tilldelades någon annan före mig?

Kommentarer

  • Hej Styliani, tack för din fråga!

    I genomsnitt tar det 11 dagar från att lägenhetsannonsen har stängt för ansökningar till att en sökande har tilldelats kontraktet. Efter sista svarsdatum efter visning brukar det ta upp till en vecka innan du får besked om ifall du har fått kontraktet eller inte.

    Logga in någon gång om dagen och läs dina meddelanden på Mina Sidor för att inte riskera att missa någon viktig information.

    Om du har flest ködagar av de som har tackat Ja och ska erbjudas kontraktet, ringer vi upp dig innan vi skickar dina uppgifter till hyresvärden för kontraktsskrivning.

    Klicka här för att läsa mer om vägen från ansökan till kontrakt.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Hej !

    Tacka  nej.
  • Hej, tack för din fråga!

    Efter visningen ska du logga in på boplats.se och gå till Mina Sidor / Sökta bostäder. Överst på sidan finns rubriken "Att svara på efter visning". Där ska du svara Ja eller Nej till om du fortsatt är intresserad av lägenheten. Du måste svara innan sista svarsdatum.

    Ifall du inte svarar räknas det som att du tackat nej.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Kan  jag  ringa till er.
  • Hej Shewit!

    Ja, du kan ringa till oss! Numret till Boplats kundtjänst är 031 - 100 250.
    Elin, Boplats Göteborg