Kan jag få studentbostad om jag studerar på distans?

Hej, kan en person som är folkbokförs i Göteborg men studerar på distans i Kristianstad (heltid) denna termin erbjudas studentbostad i Göteborg eller måste studierna bedrivas vid GU eller Chalmers? MVH Laila

Kommentarer

  • Hej Laila, tack för din fråga!

    Det är hyresvärden som bestämmer vilka villkor du måste uppfylla för att få söka deras lägenheter. Du ser vilka villkor som gäller i varje annons.

    Ofta kräver hyresvärden att du studerar vid GU eller Chalmers för att få skriva kontrakt på en studentlägenhet i Göteborg, men det händer att hyresvärdarna accepterar studerande även på andra lärosäten eller andra typer av utbildningar.
    Elin, Boplats Göteborg