Under vilken tid på året läggs det ut flest lägenheter?

Hej!
Jag är intresserad av hur statistiken på lägenhetsannonser som kommer ut på boplats under året ser ut. Under vilka månader läggs det ut som flest lägenhet och är det under några månader som det kommer ut färre annonser?

Tack för svar Paulina

Kommentarer

  • Hej Paulina, tack för din fråga!

    Vi har ett ganska jämnt inflöde av lägenheter under året.

    Under år 2020 såg fördelningen ut såhär, om vi kikar på statistiken kvartalsvis:
    • januari - mars: 1468 lägenheter
    • april - juni:  1314 lägenheter
    • juli - september: 1426 lägenheter
    • oktober - december:  1428 lägenheter

    På boplats.se publicerar vi ny statistik löpande under året, efter varje kvartal. Klicka här för att komma till statistik-sidan.
    Elin, Boplats Göteborg