Kan jag ställa mig i kö och sedan ge ködagarna till mitt barn när hon blir myndig?

Hej!
Jag tänkte gå med i er bostadskö enbart för att kunna spara kötid åt min dotter som är 2 månader gammal, det gäller att börja tidigt. Kan mina sparade dagar överföras till henne när hon blir myndig senare? Det är alltså åt henne jag gör detta.
OBS jag står redan med i er bostadskö, kan jag då gå med i en ny kö i mitt namn?
Mvh, Ivan

Kommentarer

  • Hej Ivan, tack för din fråga!

    På boplats.se går det att skapa ett konto och ställa sig i bostadskö från och med 17-årsdagen. Om du är yngre än 17 år kan du inte skapa ett konto eller stå i kö.

    Föräldrar kan inte stå i kö för sina barns räkning - varje konto på Boplats är personligt. Du kan inte överlåta ditt konto eller dina ködagar till någon annan person.

    Din dotter är välkommen att ställa sig i kö från och med sin 17-årsdag.

    Elin, Boplats Göteborg