Kan jag stå kvar i kö när jag fått en hyresrätt?

Är det nödvändigt att börja om sina dagar på boplats när man fått en hyresrätt? Finns det för eller nackdelar med att stå kvar? Kan jag få två hyresrätterna er?

Kommentarer

  • Hej Sandra, tack för din fråga!

    Du är välkommen att fortsätta vara medlem hos Boplats och samla nya ködagar efter att du har fått ett kontrakt. Att stå i bostadskön är en bra försäkring för framtiden. Om några år kanske du vill eller behöver flytta igen, och då kan det vara en trygghet att stå i bostadskön.

    När du har samlat tillräckligt med ködagar igen kan du få en annan lägenhet genom Boplats. Men du kan inte hyra flera lägenheter samtidigt, utan när du får ett nytt kontrakt behöver du säga upp din gamla lägenhet.

    Vår rekommendation är att fortsätta stå i bostadskö, men det är såklart helt upp till dig hur du vill göra. 😀
    Elin, Boplats Göteborg