Varför är lägenheten kvar bland mina aktuella ansökningar, när det står kontrakt tilldelat?

Hej! Jag sökte tre lägenheter på Zachrissonsgatan förra veckan. Två av lägenheterna fick jag mejl om att jag inte hade fått i torsdags (25/3) och flyttades över till Historik på Mina sidor. Men den tredje lägenheten ligger fortfarande kvar på intresseanmälningar trots det står kontrakt tilldel
Jag undrar bara om det är något fel på min sida, eller varför den fortfarande ligger kvar efter så lång tid.

Kommentarer

  • Hej Anna, tack för din fråga!

    Det är inte fel på din sida. Lägenheten ligger kvar för att uthyrningen inte är helt klar ännu. Dina sökta lägenheter ligger kvar under rubriken Aktuella ansökningar tills dess att kontrakt är påskrivet.

    Status Kontrakt tilldelat innebär att den sökande som har svarat JaMina Sidor, uppfyller villkoren och har längst kötid har skickats till hyresvärden för kontraktstilldelning. Hyresvärden har nu möjlighet att göra avslutande kontroller av den sökandes uppgifter och kontrollera referenser.

    När hyresvärden har godkänt den sökande och de har skrivit kontrakt, ändras statusen till Uthyrd och lägenheten flyttar ner till rubriken Historik.
    Elin, Boplats Göteborg