Söker lägenhet att hyra i Gatenhielmska reservatet. Hur gör jag då?

Söker lägenhet att hyra i Gatenhielmska reservatet, hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Anna, tack för din fråga!

    Gathenhielmska reservatet tillhör Higabs fastighetsbestånd.
    Läs mer på deras webbplats.

    Boplats förmedlar lägenheter åt Higab AB, men vi har hittills inte fått in någon lägenhet från dem i just Gathenhielmska reservatet. Om vi får in en annons om en lägenhet i Gathenhielmska reservatet, så kommer den lägenheten att förmedlas enligt samma grundregler som alla andra lägenheter på boplats.se.

    På boplats.se förmedlas alla lägenheter efter kötid. Den sökande som har flest ködagar hos Boplats och som uppfyller hyresvärdens objektiva villkor erbjuds kontraktet. Det är hyresvärden som bestämmer vilka villkor sökande ska uppfylla, men de kan bara sätta villkor på sådant som kan kontrolleras i profilen - t.ex. sökandes ålder, antal personer i hushållet och årsinkomst. Det går inte att sätta kvalitativa villkor eller ta emot personliga motiveringar till vem som ska få hyra bostaden.
    Elin, Boplats Göteborg

  • Tack för svar med info!