Vad räknas sjukpenning som i huvudsaklig inkomst?

Jag funderar lite på vad sjukpenning räknas som i huvudsaklig inkomst tabben i min profil, är det "annan" då eller är det någon av dom andra valen?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Ja, du kan klicka i "Annan" som sysselsättning och inkomst när du är sjukskriven.

    Om du är sjukskriven men har en tillsvidareanställning som du sedan ska gå tillbaka till, så kan du klicka i "Arbete" och "Tjänst (lön)" som sysselsättning och inkomst i din profil, även om du just nu är sjukskriven. Då brukar vi räkna på inkomsten som man har vid arbete när vi bedömer en sökande mot hyresvärdens inkomstkrav. Det kan vara så att vi kräver in ett arbetsgivarintyg i ett sånt läge för att verkligen säkerställa att man fortfarande är anställd. Det är alltid hyresvärden som gör den slutgiltiga bedömningen ifall du får kontraktet.

    Elin, Boplats Göteborg
  • Okay vad bra! Då vet jag! Tack så mycket för svaret! 😀