Var hittar jag Seniorboende att söka på boplats?

Var hittar jag seniorbostäder att söka på boplats är redan registrerad ?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    boplats.se/senior  finns det information om olika boendetyper för seniorer. Det är inte någon speciell kö till seniorboende, utan precis som alla andra lägenheter på boplats.se förmedlas seniorboende efter kötid. Den sökande som uppfyller villkoren och har längst kötid, erbjuds kontraktet.

    Såhär hittar du Seniorboende på boplats.se:

    1. Logga in på boplats.se. Du kan logga in med personnummer (eller e-postadress) och lösenord, eller logga in med BankID.
    2. Klicka på SÖK BOSTAD. Du kan välja kommun, hyra och antal rum. Om du vill se alla lägenheter - lämna fälten tomma. Klicka på knappen "SÖK".
    3. Klicka sedan på "Sökfilter", uppe i högra hörnet.
    4. Välj områden. Om du vill se alla lägenheter - välj alla områden. Klicka på knappen "Nästa".
    5. Under Typ av lägenhet klickar du i "Seniorboende". (Om du är över 70 år kan du även klicka i "Trygghetsboende".)
    6. Klicka på knappen "Filtrera" för att se de lägenheter som finns att söka.
    7. Klicka på en annons för att läsa mer om lägenheten. Om du vill söka lägenheten, sa du klicka på knappen "Ansök".

    Elin, Boplats Göteborg