Hur länge kan man vara registrerad hos boplats utan personnummer?

Kommentarer

  • Hej Stefanel, tack för din fråga!

    Det finns inte någon tidsgräns för hur länge du kan stå i kö utan svenskt personnummer. Bostadskön är öppen för alla. Så länge du betalar din årsavgift i tid kommer du att behålla din kötid.

    Däremot brukar hyresvärdarna ha som krav att du har ett svenskt personnummer eller samordningsnummer för att söka lägenhet och skriva kontrakt. Bland annat eftersom de behöver kunna göra en kreditupplysning på dig.
    Elin, Boplats Göteborg