Räknas inte aktivitetersättning som inkomst?

Kommentarer

  • Hej Daniel, tack för din fråga!

    Aktivitetsersättning räknas som en typ av inkomst och det finns många lägenheter på boplats.se som du kan söka om din inkomst är Aktivitetsersättning.

    Hyresvärdarna som annonserar ut lägenheter på boplats.se sätter villkor som de vill att man ska uppfylla för att få söka deras lägenheter. På en del lägenheter finns det villkor om att du måste ha en viss typ av inkomst för att du ska vara godkänd som sökande.

    Just den lägenhetsannons som du har bifogat en skärmbild av här, har ett villkor att din inkomst ska vara något av studiemedel, a-kassa, tjänst (lön), pension. Om din inkomst är aktivitetsersättning så uppfyller du inte alla villkoren på just den lägenheten, och därför kan du inte söka just den här lägenheten.
    Elin, Boplats Göteborg