Vad händer med mina andra ansökningar när jag ska ladda upp dokument?

Hej!
Ifall jag har tackat JA till en lägenhet och ska komplettera min ansökan med anställningsavtal/lönespec., vad händer med de andra lägenheterna jag har sökt då? Kommer jag fortfarande att vara med i de andra processerna som sökande fram tills jag har blivit erbjuden att skriva kontrakt eller sätts mina andra ansökningsprocesser på paus under tiden som jag kompletterar med mina anställningsdokument?
Utifall att jag får ett annat erbjudande under tiden som jag laddar upp mina anställningsdokument, hur gör jag då?

Kommentarer

  • Hej Jenny, tack för din fråga!

    Dina andra ansökningar påverkas inte av att du ska komplettera en ansökan med att ladda upp dokument. Du kommer fortfarande att vara med i de andra processerna som sökande fram tills du har blivit erbjuden att skriva kontrakt.

    Dina andra ansökningar är aktiva tills du blir skickad till en hyresvärd för kontraktstilldelning. Innan vi skickar dig som kontraktsförslag på en lägenhet, ringer vi upp dig och stämmer av så att du fortfarande är intresserad av att skriva kontrakt på just den lägenheten.

    Om du får ett erbjudande om kontrakt på en annan lägenhet under tiden som du laddar upp dina dokument, kan du välja att tacka Ja till det erbjudandet.
    Elin, Boplats Göteborg