Hur får man poäng när man har fått ett kontrakt?

När man tilldelas en lägenhet försvinner poängen då?

Får man nya poäng när man har fått ett kontrakt, men man startar från 0?

hur får man poäng när man har ett kontrakt?

Kommentarer

  • Hej Claes, tack för din fråga!

    Ja, det stämmer. När du har fått ett förstahandskontrakt genom Boplats nollställs dina ködagar.

    Du börjar automatiskt om från noll att samla nya ködagar efter kontraktsskrivningen. Det enda du behöver göra för att samla ködagar efter att du har fått ett kontrakt är att fortsätta betala din årsavgift till Boplats i tid varje år.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Jag förstod inte varför man kan fortsätta att betala avgiften efter man har fått en lägenhet? Kan man har två lägenheter från boplats
    Jag väntar på svar
  • Hej Anthonia, tack för din fråga!

    Du börjar automatiskt om från noll att samla nya ködagar efter att du har fått kontrakt på en lägenhet.  Du väljer själv ifall du vill stå kvar i kön och samla nya ködagar eller om du vill avsluta ditt boplats-konto.

    Det går inte att ha två lägenheter samtidigt, men det är inte ovanligt att den som har fått en lägenhet vill flytta igen efter några år. Till exempel för att man fått barn och vill ha en större lägenhet, ska separera från en sambo, eller vill flytta till ett annat område.

    Därför kan det vara en god idé att fortsätta stå i kö även efter att man fått en lägenhet.
    Elin, Boplats Göteborg