Varför har boplats inte bättre upplösning på planskisserna?

Hej!
Varför har boplats inte bättre upplösning på planskisserna? Vid förstoring av planskiss blir det suddigt och otydligt när man vill titta närmare på detaljer.

Bra exempel på översikt gällande planskiss:
https://bostad.stockholm.se/

Hälsningar/
Thomas

Kommentarer

  • Hej Thomas, tack för din fråga!

    Hyresvärdarna skapar själva sina annonser på boplats.se, och tillhandahåller planskiss som de vill ska visas i annonsen. När det är planskisser från äldre lägenheter, kommer de tyvärr ofta in till oss med dålig upplösning.
    Vi har en dialog med hyresvärdarna och framför regelbundet de synpunkter som vi får in från bostadssökande.

    Vi håller med om att informativa annonser är bra för både bostadssökande och hyresvärdar, eftersom det ökar chansen till seriösa ansökningar och ger bra beslutsunderlag för sökande.
    Elin, Boplats Göteborg
  • Tack Elin för svar!

    Men likväl kommer även bostadsbolagen likaså fastighetsägarna i Stockholm in med gamla ritningar till bostad.stockholm.se och dessa går att förstora upp för bättre översikt.

    Nog måste boplats kunna korrigera den funktionen och ha nån som sköter boplats webbsida. Tips: besök bostad.stockholm.se
    och testa funktionen där.

  • Hej Thomas!

    Jag har framfört dina tips och synpunkter till vår IT-avdelning, som jobbar med drift och utveckling av vår webbplats. Tack för din feedback!
    Elin, Boplats Göteborg