Går det att pausa samla ködagar?

Hej jag har samlat 800 dagar och funderar på strunta i nästa faktura. Det står att mina dagar försvinner efter 90 dagar men det är ju orimligt, jag har ju betalat för dessa. Borde det inte bara pausas?

Kommentarer

  • Hej Tobias, tack för din fråga!

    Det går inte att pausa din kötid hos Boplats. Om du inte betalar avgiften så raderas dina ködagar när du är mer än 90 dagar sen med att betala. Det går inte att återfå raderade ködagar.

    Jag förstår att det kan kännas hårt att de insamlade ködagarna raderas vid försenad eller utebliven betalning, men det är samma regler som gäller för alla. De flesta bostadsförmedlingar har den typen av regelverk, där försenad eller utebliven betalning/uppdatering medför att kötiden nollställs. Dessa villkor har alla medlemmar godkänt när de registrerat sig på boplats.se.

    Ködagar hos boplats är inte en produkt som vi säljer eller en form av bosparande. Du betalar för att stå i kö och kunna söka förstahandslägenheter. Om du inte betalar i tid, så slutar du att stå i kö.
    Elin, Boplats Göteborg