Välkommen till Boplats Väst kundforum!
Här kan du hitta svar på allmänna frågor, eller ställa en egen fråga.
Skriv inte några personuppgifter när du ställer en egen fråga. Om du har personliga frågor om ditt konto på boplats.se, ska du kontakta kundtjänst istället.
Boplats Väst är västra Sveriges bostadsförmedling. Vi är till för alla för alla som söker hyresrätt. Vi arbetar med likabehandling, öppenhet och mot diskriminering. Bostadssökande som anmält intresse för en lägenhet och uppfyller hyresvärdens villkor turordnas alltid efter kötid.
Alla hyresvärdar, både allmänyttiga och privata, är välkomna att använda bostadsförmedlingen.
Vi ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
Boplats Göteborg AB, Rosenlundsplatsen 1, 411 20 GÖTEBORG, Tel: 031-100 250
Det går inte att pausa din kötid hos Boplats. Om du inte betalar avgiften så raderas dina ködagar när du är mer än 90 dagar sen med att betala. Det går inte att återfå raderade ködagar.
Jag förstår att det kan kännas hårt att de insamlade ködagarna raderas vid försenad eller utebliven betalning, men det är samma regler som gäller för alla. De flesta bostadsförmedlingar har den typen av regelverk, där försenad eller utebliven betalning/uppdatering medför att kötiden nollställs. Dessa villkor har alla medlemmar godkänt när de registrerat sig på boplats.se.
Ködagar hos boplats är inte en produkt som vi säljer eller en form av bosparande. Du betalar för att stå i kö och kunna söka förstahandslägenheter. Om du inte betalar i tid, så slutar du att stå i kö.