Fått kontrakt - när nollställs mina ködagar?

Hej! Jag har fått kontrakt på en lägenhet men mina ködagar har inte nollställs. Om inte fastighetsägaren kontaktar er på ett långt tag så kan ju inte nya dagar ticka igång, eller nollställer ni retroaktivt sas när ni får besked om kontraktsskrivningen?

Kommentarer

  • Hej Anneli, tack för din fråga!

    Ja det stämmer. Ditt nya ködatum räknas retroaktivt ifall hyresvärden tar lång tid på sig att avsluta uthyrningen. Det justeras automatiskt inom två veckor efter att ni skrivit kontrakt.

    Elin, Boplats Göteborg