Hur fungerar Nej - svar?

Hej !
Vet inte om jag förstår rätt med 6 gånger Nej svar. Betyder att jag kan inte söka mer lägenheter på 6 månader ?

Tack

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Såhär fungerar Nej-svar:
    • Om du har färre än sex Nej-svar händer ingenting.
    • Om du har svarat Nej sex gånger eller mer under de senaste sex månaderna kan du inte ansöka på nya lägenheter så länge Nej-svaren ligger kvar på din profil. Du kan även bli underkänd på ansökningar du redan har gjort på grund av för många Nej-svar.
    • Nej-svar försvinner automatiskt efter sex månader.
    • Om du inte har svarat alls, eller ångrat ett ja-svar, räknas det också som ett Nej-svar.
    • Dina ködagar hos Boplats påverkas inte av Nej-svar.
    Elin, Boplats Göteborg
    (Uppdaterad )