Påverkas mina ködagar hos Boplats om jag byter namn?

Hej.

Om jag byter mitt namn hos skatteverket då borde det väl inte påverka mina dagar hos boplats då jag loggar in med personnummer, eller hur?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Dina ködagar hos Boplats påverkas inte av att du byter namn. Precis som du skriver så att det personnummer som avgör ägandeskap över kontot och ködagarna hos Boplats.

    Du kan själv enkelt logga in på Mina Sidor / Kontaktuppgifter och uppdatera ditt namn.

    (Personnummer kan du av säkerhetsskäl inte ändra själv. Ifall du även byter personnummer behöver du kontakta kundtjänst och bifoga dokumentation från Skatteverket om byte av personnummer.)
    Elin, Boplats Göteborg