Jag har en medsökande, står båda på kontraktet då?

Om det är mitt boplatskonto, men jag har en medsökande. Står båda på kontraktet då?

Kommentarer

  • Hej Erika, tack för din fråga!

    Om du har sökt lägenheten med en medsökande är det oftast så att ni båda signerar kontraktet.

    Tänk på att de flesta hyresvärdarna bara godkänner att man är medsökande med sin partner/sambo/make/maka. Om du är medsökande med en släkting eller en kompis riskerar du att hela din ansökan blir underkänd.
    Du kan läsa mer på boplats.se om vad det innebär att vara medsökande.
    Elin, Boplats Göteborg