Förlorar jag mina ködagar på Boplats om jag byter lägenhets hos samma hyresvärd i samma stad?

Hej! Förlorar jag mina ködagar på Boplats om jag byter lägenhets hos samma hyresvärd i samma stad?
Poneh

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Det beror på. Ifall du har sökt den nya lägenheten på boplats.se nollställs dina ködagar hos Boplats, även om du redan bott hos den hyresvärden sedan innan.

    Däremot om du byter lägenhet via ett direktbyte eller har sökt omflyttning via din hyresvärds hemsida behåller du dina ködagar hos Boplats.
    Elin, Boplats Göteborg