Varför har ni gjort tre kreditupplysningar på mig?

Hej! Undrar varför ni gjort tre kreditupplysningar på mig inom loppet av några dagar? Om ni redan tagit en kan ni väl använda den istället för att fortsätta ta flera?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Vi tar bara upplysning i de fall du ligger först i kön på en lägenhet, har tackat ja efter visning och är aktuell för att erbjudas kontraktet. Vi måste skicka med en fullständig kreditupplysning på varje kund och bifoga som ett dokument till just den lägenheten det handlar om. Om vi har tagit tre kreditupplysningar på dig, innebär det att du har legat först på tre lägenheter som du tackat ja till efter visning.

    Vi kan tyvärr inte spara en kreditupplysning och använda till flera olika lägenheter, eftersom olika hyresvärdar har olika mallar för vad som är en godkänd resp. underkänd kreditupplysning.

    För att undvika att Boplats ska ta flera kreditupplysningar bör du vara noga med att bara ansöka om och tacka ja efter visning till de lägenheter du verkligen är intresserad av.
    Elin, Boplats Göteborg