Går det att överlåta köplatsen på Boplats?

Min fru satte upp sin mamma i kön för en bostad på Boplats. Det är nu inte aktuellt längre, men köplatsen finns kvar. Kan man skriva in en annan person, som t.ex vår son på den köplatsen?

Kommentarer

  • Hej Robert, tack för din fråga!

    Nej, det går inte att ge ködagarna till en annan person. Konton och ködagar hos Boplats är personliga - de kan inte överlåtas, delas eller slås samman med en annan person eller medsökande.

    När du skapar ett konto på boplats.se skriver du in ditt personnummer, och det går inte att sedan ändra personnummer på kontot.

    Det enda undantaget är om huvudsökande går bort, då kan efterlevande make/maka/sambo överta kontot och ködagarna. Läs mer i ​Boplats användaravtal.​​​
    Elin, Boplats Göteborg