Måste jag söka lägenheter för att behålla min köplats?

Hej,

finns det en maxtid för hur länge man får ha haft kötid utan att valt en lägenhet? dvs. får jag har 20 år kötid? Eller nollas kötiden efter en viss tid eller att man bli tvungen att söka lägenhet för att behålla sagd plats?

Kommentarer

  • Hej Shahab, tack för din fråga!

    Nej, det finns inte någon maxtid för hur länge du kan stå i bostadskö utan att söka en lägenhet. Du väljer helt själv när du vill börja söka lägenheter. Det finns inte något krav på att söka lägenheter bara för att få stå kvar i bostadskön. Så länge du betalar din avgift i tid varje år, kommer du att fortsätta samla ködagar hos Boplats.
    Elin, Boplats Göteborg