Hur skickas kontrakt för kontraktsskrivning?

Hur skickas kontrakt för kontrakt skrivning? Det är väl inga fysiska möten ?Kan jag scanna och ladda upp dokument eller skicka det tillbaka på post eller är det så att kontraktet skrivs på med Bank Id och då är det Bolaget/hyresvärden som mailar separat mail till mig?

Kommentarer

  • Hej Lilia, tack för din fråga!

    Det är upp till varje hyresvärd att bestämma hur de vill att kontraktsskrivningen ska gå till. Hyresvärden kontaktar dig och meddelar hur ni ska skriva kontrakt.

    De flesta hyresvärdarna använder sig av e-avtal/ e-signering. Det betyder att hyresvärden mailar ett digitalt kontrakt till dig, som du signerar elektroniskt med BankID direkt i din dator eller mobiltelefon.

    En del hyresvärdar kan istället skicka kontraktet hem till dig med posten. Då får du skriva på kontraktet, och sedan posta det tillbaka till hyresvärden.
    Elin, Boplats Göteborg