Vad betyder "Kontrakt tilldelat"?

Hej! Fick erbjudande om visning av lägenhet och har tittat på den och kryssat att jag är fortsatt intresserad.
Så här ser status ut på min sida:
Lille-Johans Lycka 20 (Göteborg) 8803 kr/mån, 72.0 m², 3 rumSista svarsdatum: 2021-09-29
Status: Kontrakt tilldelat

Vad betyder det? Tilldelat mig eller någon annan? Inte fått något besked via mail eller telefon i övrigt.
/Ehwa

Kommentarer

  • Hej Ehwa, tack för din fråga!

    Om det är du som har fått kontraktet så står det "Du har fått kontraktet" istället för "Kontrakt tilldelat".

    Status Kontrakt tilldelat innebär att den sökande som har svarat JaMina Sidor, uppfyller villkoren och har längst kötid har skickats till hyresvärden för kontraktstilldelning. Hyresvärden har nu möjlighet att göra avslutande kontroller av den sökandes uppgifter och kontrollera referenser.

    När hyresvärden har godkänt den sökande och de har skrivit kontrakt, ändras statusen till Uthyrd och lägenheten flyttar ner till rubriken Historik.
    Elin, Boplats Göteborg