Jag glömde svara ja eller nej på en lägenhet kommer alla dagar försvinna då?

Jag glömde svara ja eller nej på en lägenhet kommer alla dagar försvinna då? Va nummer 8 i kön!

Kommentarer

  • Hej Moa, tack för din fråga!

    Du behåller dina ködagar även om du glömt att svara efter visning.

    Det som händer om du inte svarar ja eller nej till en lägenhet inom svarstiden, är att det räknas automatiskt som att du har tackat nej. Då får du ett "Nej-svar" på din profil.

    I rutan längst upp på Mina sidor ser du hur många Nej-svar / Uteblivna svar du har.

    Har du sex eller fler nej-svar under en period på sex månader, kan du inte ansöka på nya lägenheter så länge Nej-svaren finns kvar. Dina ansökningar kan även bli underkända på grund av för många nej-svar. Om du inte svarar alls räknas även detta som ett nej-svar.

    Dina ködagar hos Boplats påverkas inte, även om du har sex eller fler Nej-svar.

    Elin, Boplats Göteborg
    (Uppdaterad )