Hur kan man komma i kontakt med hyresvärden när man ser ett objekt man är intresserad av?

Jag skulle vilja veta hur man kan komma i kontakt med hyresvärden när man ser ett objekt man är intresserad av. Finns det ett telefonnummer att ringa?

Kommentarer

  • Hej Liselott, tack för din fråga!

    I många av annonserna står det vilken hyresvärden är, och det brukar finnas ett telefonnummer och en mailadress.

    En del privata hyresvärdar väljer att inte uppge sitt namn i annonsen, eftersom de inte har möjlighet att hantera telefonsamtal, besök eller andra kontaktförsök från stora antal bostadssökande.

    Om du har sökt en lägenhet och är en av dem som blir erbjuden visning, är det bara att kontakta oss så kan vi ge dig kontaktuppgifter till hyresvärden. De som har fått ett visningserbjudande ska såklart kunna få veta vem hyresvärden är och hur man kommer i kontakt med dem.
    Elin, Boplats Göteborg