Vad händer med medsökandes ködagar när jag får en lägenhet?

Hej!
Min medsökande/sambo och jag är båda separat betalande medlemmar.
Kan vi vid ansökan1. utnyttja en av kvoterna av kö-dagarna och använda min eller medsökandes ködagar vid ett senare tillfälle?

Mvh  Stig

Kommentarer

  • Hej Stig, tack för din fråga!

    Ja, det stämmer! Eftersom ködagar är individuella och bara den ena personens ködagar nollställs när ni får ett kontrakt, kan ni nyttja den andra personens ködagar för att kunna söka lägenheter vid senare tillfälle.

    Den av er som har loggat in och ansökt om en lägenhet från sitt Boplats-konto blir huvudsökande på den lägenheten. Om ni tilldelas kontraktet, nollställs huvudsökandes ködagar när ni skriver kontrakt. Den medsökande behåller sina ködagar.

    Ni väljer själva vem av er som ska vara huvudsökande. För att öka era chanser att få kontraktet, är det bäst om den av er som har flest ködagar loggar in och ansöker.
    Elin, Boplats Göteborg
  • OK, Tack!