Har jag ”tappat” dagar på nåt sätt?

Hej. Jag funderar lite över antalet ködagar jag har hos er. Jag har varit medlem sen 2014 (om inte längre). Men jag får inte ihop det antalet dagar som står här mot de faktiska kördagarna. Men man kanske inte räknar dagar på samma sätt?
eller har jag ”tappat” dagar på nåt sätt?

Kommentarer

  • Hej Christine, tack för din fråga!

    Du får ett (1) köpoäng för varje dag som du är betalande medlem. Det är därför vi kallar poängen för ködagar. På ett år får du alltså 365 ködagar.

    Ködagar hos Boplats är det antal dagar som du har betalat och haft ett konto på boplats.se, eller antalet dagar sedan du senast fick ett förstahandskontrakt. Det enda du behöver göra för att samla ködagar hos Boplats är att betala årsavgiften i tid varje år. Du ser dina ködagar på Mina sidor.

    När kan ködagar nollställas?
    • När du får ett förstahandskontrakt. Då börjar du samla nya ködagar från kontraktsdatum.
      Undantag: Om du får ett korttidskontrakt utan besittningsrätt behåller du dina ködagar.
    • Om du inte betalar årsavgiften i tid. Du ser ditt betaldatum på Mina sidor. Om du betalar för sent börjar du samla nya ködagar från noll.
    Elin, Boplats Göteborg