Kan jag sända en familjemedlem på visning?

Hej! Nu när hyresvärdarna har börjat med fysiska visningar igen har ett nytt gissel dykt upp - endast ETT visningstillfälle under kontorstider. Det är omöjligt för mig att gå på några visningar under de tiderna. På ett visningserbjudande står det uttryckligen att en familjemedlem till visningen i ens ställe, i en annan inbjudan står det inget om den möjligheten. Min fråga är alltså - kan jag alltid skicka exempelvis min bror istället, eller måste det uttryckligen stå att detta går?

Kommentarer

  • Hej Christoffer, tack för din fråga!

    Det är upp till varje hyresvärd att bestämma hur visningen ska ske i deras fastigheter. Ofta erbjuder de en fast visningstid och det är tyvärr sällan de kan erbjuda en annan tid än den som står i visningsinbjudan.

    Om du inte själv har möjlighet att gå på visningen, brukar det gå bra att skicka en vän eller familjemedlem som ombud, som kan gå på visningen i ditt ställe.
    Elin, Boplats Göteborg