Kan jag få en lägenhet med mitt samordningsnummer?

Jag söker bostad tillsammans med min  sambo. jag har varit medlem i boplatsen i ca 6 och ett halv år. Jag är fastanställd med fast lön. jag har fortfarande samordningsnummer då jag väntar på besked  från migrationsverket gällande mitt ansöka om arbetstillstånd. Min sambo är folkbokfört här Sverige med svensk personnummer, hon är också fastanställd med fast lön samt även medlem hos boplats. Vi söker aktiv efter boende tillsammans då vi väntar på att får ett gemensam barn. Vi bli jätte tacksamma om vi får möjligheten att söka en bostad tillsammans, båda för våran egen och barnet skull.
Tror du att vi få det?

Paul

Kommentarer

  • Hej Paul, tack för din fråga!

    Ja, det är möjligt att få ett lägenhetskontrakt via boplats.se när du har samordningsnummer. Framför allt är det de kommunala hyresvärdarna (Bostadsbolaget, Familjebostäder och Poseidon) som brukar godkänna sökande som har samordningsnummer, men även en del av de privata hyresbolagen godkänner det.

    När en lägenhet annonseras av Bostadsbolaget, Familjebostäder och Poseidon kan du se hyresvärdens namn längst ner i annonsen.

    Om du har 6,5 års kötid kan du ha chans att få lägenhet i Göteborgs yttre områden. Inne i centrala Göteborg brukar det krävas längre kötid.
    Här kan du se statistik över genomsnittliga kötider i olika områden.

    Här kan du läsa fler sök-tips.

    Lycka till med ditt lägenhetssökande!
    Elin, Boplats Göteborg