Vilka intyg ska jag lämna in gällande inkomst?

Räcker det med lönespecifikationer som intyg för inkomst eller är det något annat man behöver ?
Mvh
Tobias

Kommentarer

  • Hej Tobias, tack för din fråga!

    Om du har sökt en lägenhet med inkomstkrav så kan du behöva ladda upp intyg som styrker din inkomst. Om du ska ladda upp dokument, kommer du att få ett meddelande på Mina Sidor där det står vilka dokument du ska ladda upp. Dokumenten ska du ladda upp på Mina Sidor / Dokument.

    Vilka dokument du ska ladda upp beror på vilken lägenhet du blir erbjuden, eftersom olika hyresvärdar har olika krav. Oftast är det ett anställningsavtal/arbetsgivarintyg och dina tre senaste lönespecifikationer som vi vill se.
    Elin, Boplats Göteborg