Hur hittar jag omflyttningssidan för de kommunala bolagen?

Hej!
Jag bor hos Familjebostäder som la ner sin interna omflyttningssite då det skulle skapas en ny interna omflyttningssida för de kommunala bolagen och boendetid skulle vara det som avgjorde köplats. Hur hittar jag den sidan? Nu ser jag endast ”vanliga” boplats, men boplatsdagar som kötid.
Mvh Selma

Kommentarer

  • Hej Selma, tack för din fråga!

    Under oktober stängde Familjebostäders omflyttningsplats. De beräknar att den nya omflyttningsplatsen kommer vara igång vid årsskiftet.

    Under tiden som omflyttningsplatsen är stängd lägger Familjebostäder ut alla sina lediga lägenheter på boplats.se, och de förmedlas då efter ködagar hos Boplats. Under tiden som omflyttningsplatsen är stängd kan du alltså inte söka lägenhet med dina interna boendepoäng.

    En ny gemensam omflyttningsplats för Göteborgs kommunala bostadsbolag kommer att lanseras innan årsskiftet. Det betyder att du som redan bor hos Familjebostäder kommer att kunna söka lägenhet även hos Bostadsbolaget, Poseidon och Gårdstensbostäder och tvärt om.

    När den nya omflyttningsplatsen är igång kommer behöver du inte aktivera dig igen. Det kommer vara din boendetid som gäller som kötid och du står automatiskt i kön om du bott i din lägenhet längre än tolv månader.

    Elin, Boplats Göteborg