Inte skriven i Sverige, kan man ändå ställa sig i kö?

Hej,

Min vuxne son är inte skriven i Sverige. Han bor i USA men är född i Sverige. Han kommer troligtvis flytta hem till Sverige om några år. Kan han ställa sig i kö även om han inte har ett svenskt bankkonto. Han har ett svenskt personunummer dock.

Kommentarer

  • Hej Gabrielle, tack för din fråga!

    Alla som vill kan ha ett konto, betala avgiften och stå i bostadskö på boplats.se. Du är välkommen att stå i kö på boplats.se oavsett var i världen du bor. Det är alltså inga problem om din son vill ställa sig i kö.

    Om du har bankkonto och betalkort från en bank som inte är svensk, kan du betala på följande vis:
    • Betala med kort: Du kan betala med kort genom att klicka på Betala direkt. Ett nytt fönster öppnas där du kan fylla i uppgifterna för ditt betalkort och betala direkt. OBS! Ditt kort måste vara öppet för internetköp. Kontakta din bank för att få hjälp med att kontrollera att ditt kort är öppet för internetköp.
    • Betala med IBAN: Klicka på Visa avi för att hitta summa och OCR-nummer. Längst ner på din avi hittar du Boplats IBAN-nummer. (Bankgiro fungerar bara inom Sverige/med svenska banker. Du som har en utländsk bank ska använda Boplats IBAN-nummer, istället för bankgiro-nummer.) Tänk på att det kan ta upp till fem dagar innan din betalning registrerats hos oss, så var ute i god tid.

    Elin, Boplats Göteborg