Hur vet jag om jag har fått en visning?

Hej! jag har sökt en massa lägenheter, men hur vet jag om jag fått en visningserbjudande? Är rädd att råka missa det och gå miste om en lägenhet!

Kommentarer

  • Hej Sophia, tack för din fråga!

    När du får en visningsinbjudan, så får du ett meddelande på Mina Sidor, med information om hur visningen går till.

    Efter visningen måste du svara Ja eller Nej innan sista svarsdatum. Du svarar på Mina Sidor/Sökta Bostäder.

    Tips!
    För att inte missa en visningsinbjudan, kan du gå in på Mina Sidor / Kontaktuppgifter och se till att du har lagt in och verifierat ditt mobilnummer! Då får du ett SMS när du får en visningsinbjudan.

    Elin, Boplats Göteborg
  • Vad händer om man inte kan gå på den tiden man fått till visning, pga av arbete?
  • Hej Lillemor, tack för din fråga!

    Det är upp till varje hyresvärd att bestämma hur visningen ska ske i deras fastigheter. Ofta erbjuder de en fast visningstid och det är tyvärr sällan de kan erbjuda en annan tid än den som står i visningsinbjudan.

    Om du inte själv har möjlighet att gå på visningen, brukar det gå bra att skicka en vän eller familjemedlem som ombud, som kan gå på visningen i ditt ställe.

    Elin, Boplats Göteborg