Hur många får gå på visning?

Hej! Jag undrar hur många det är som får erbjudandet till att gå på visning? Hur många kan vara före en själv i kön men att man ändå får gå på visningen?

Kommentarer

  • Hej Ivy, tack för din fråga!

    Det vanligaste är att de tio personer som har längst kötid får ett visningserbjudande, men det kan variera beroende på hur visningen ska ske och om det är en populär typ av lägenhet eller en mindre populär typ av lägenhet.

    Ifall det är många som tackar Nej efter visningen, kan vi behöva skicka ut visningserbjudanden i flera omgångar på samma lägenhet. I enstaka fall kommer vi därför så långt ner som plats 40-50 på listan. Det är alltså inte omöjligt att få ett visnings- eller kontraktserbjudande även om det är upp till 50 personer före dig.
    Elin, Boplats Göteborg