Hur kontaktar Boplats döva personer?

Hej. Jag är döv och kan därför inte svara i telefon. Hur gör ni när ni kontaktar oss som är döva när ni erbjuder kontrakt. Jag har hört att ni ringer den personen som tillslut erbjuds ett kontrakt. Detta passar inte mig.

Kommentarer

  • Hej Mona, tack för din fråga!

    Det stämmer - när du ska bli erbjuden ett kontrakt, brukar en förmedlare från Boplats försöka ringa upp dig för att stämma av innan vi skickar dina uppgifter till hyresvärden för kontraktsskrivning.

    Om förmedlaren inte får svar när hen försöker ringa, skickar hen ett meddelande till dig på Mina Sidor. I det meddelandet ska det stå både ett telefonnummer och en e-postadress, som du kan återkoppla till.

    All information om kontrakt skickas också som meddelande och/eller e-post.

    Vi kan ringa upp dig med en teckenspråkstolk via Post- och telestyrelsens tjänst bildtelefoni.net.
    Skriv till oss om du vill bli uppringd med en teckenspråkstolk.

    Elin, Boplats Göteborg