Hur gör jag en bevakning?

Hej! Jag vill få mail när det kommer lediga lägenheter, och jag har gjort en bevakning. men nu får jag mail om ALLA lägenheter, även såna i områden där jag inte vill bo och som kostar för mycket etc. Jag behöver alltså ändra min bevakning. Hur ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga!

    Börja med att logga in på Mina Sidor / Bevakningar och ta bort din gamla bevakning. Sedan klickar du på Skapa bevakning för att göra en ny.

    Gör såhär:
    1. Först väljer du vilken kommun du vill bevaka, till exempel Göteborg. Varje bevakning kan bara innehålla en kommun. Om du vill ha bevakning på både till exempel Göteborg och Mölndal, så får du skapa två bevakningar - en bevakning på kommunen Göteborg och en bevakning på kommunen Mölndal.
    2. Sedan väljer du vilka områden i kommunen du vill bevaka. Du kan bevaka alla stadsdelar i den valda kommunen, eller en specifik stadsdel. Om du vill bevaka flera stadsdelar i samma kommun, till exempel både stadsdelen "Angered" och stadsdelen "Askim-Frölunda-Högsbo", så får du skapa en bevakning för varje stadsdel.
    3. Klicka på Nästa. I nästa steg väljer du fler bevakningskriterier - maxgräns för hyra, minsta antal rum och typ av lägenhet.
    4. Klicka på Spara. Din bevakning namnges automatiskt efter vilka kriterier du valt.

    När du har sparat din bevakning kommer du sedan att få e-post när det kommer ut nya lägenheter som kan passa dig. Om det inte kommit ut några nya lägenheter som passar in på dina sökkriterier, så får du inte e-post. Det är alltså inte säkert att du får e-post om lägenheter varje dag.

    För att vi ska kunna skicka e-post till dig, är det viktigt att du går in på Mina Sidor / Kontaktuppgifter och kontrollerar att du har lagt in rätt e-postadress. Din e-postadress måste också vara verifierad. Läs mer här.
    Elin, Boplats Göteborg