Varit på visning och undrar om lägenheten kommer renoveras?

Hej,
Jag var på visning igår och är väldigt intresserad av lägenheten. Men den behöver verkligen renoveras och det står att en större renovering av huset kommer ske inom det närmaste. Jag skulle vilja veta vad det innebär? Kan man ringa husvärden? Jag har bara på mig till idag 10/2 att tacka ja/nej.
Skulle jag tacka Ja och sedan ångra mig. Vad händer då med mina poäng?
Mvh
Therez

Kommentarer

  • Hej Therez, tack för din fråga!

    Det stämmer att det är hyresvärdens personal du får vända dig till om du har frågor om själva lägenheten, t.ex. kommande renovering. Oftast står det i annonsen vem som är hyresvärd på lägenheten du har sökt, men om det är svårt att hitta kontaktuppgifter till hyresvärden kan du alltid kontakta Boplats kundtjänst  för att få hjälp.

    Att bara klicka på ja-knappen på boplats.se är inte bindande i sig, det går att ångra Ja-svaret utan att det påverkar dina ködagar.
    Ifall du har flest köpoäng av de som har tackat Ja kommer Boplats att ringa upp dig och bekräfta att du är intresserad av att skriva kontrakt innan vi skickar dina uppgifter till hyresvärden. Om du har tackat ja till att skriva kontrakt och sedan ångrar dig, blir du spärrad från att söka lägenheter i 6 månader men dina köpoäng påverkas fortfarande inte.
    Elin, Boplats Göteborg